Monday, January 24, 2011

Roti-Roti

Assalamualaikum & salam 1 Malaysia untuk semua....

Hari ni pagi-pagi lagi dapat 1 panggilan telefon dr sorang perempuan..dgr pada suara perempuan tu lebih kurang sebaya mama saya,pandai2 jer saya teka umur orang kan.hehe :)
berbalik pasal pemanggil(mak cik) tu, dia telefon pagi2 just nak tanya cara-cara nak makan ROTI ARAB..
soalan pertama makcik tu tanya "mcm mane nk buat roti arab ni ye dik",terkejut jugak dgr soalan makcik tu,mane boleh bagitau kn,RAHSIA... ckit2 boleh la bagitau bukan sepenuhnya..saya senyap jer..hehe.Makcik tu silap tanya rupenye,katanya baru first time dia beli roti arab ni.excited sgt kot makcik ni nak makan roti arab tu,sampai mcm tu sekali..haha..itulah ragam manusia..^_^
Mak cik tu sebenar nak tahu roti arab yg dia beli itu dah masak ke belum sebab nampak putih semacam jer macam makanan segera katanye dan makcik tu tanya lagi mcm mane nak makan roti besar mcm tu..sape2 tgk pun akan tanye mcm tu gak..roti tu dah masak sebenarnya & boleh dimakan begitu saje..:) sbg pembantu pembuat roti arab,cheewahhh...haha...saya terangkan pada makcik tu satu per satu cara-cara hidangan bersama roti arab.macam itulah macam inilah..bla..bla...kata makcik tu,dia dh terbayang2 org arab yg buat..hahaha (gelak dlm hati jer)..saya keturunan arabkah??@_@
ternyata banyak jugak makcik tu tanye.."customer it's always right" betul x..customer tanye kite jawab..ape-ape pun saya hargai pertanyaan "makcik" dan lain kali belilah lagi :) 
Sape2 yg rasa nak makan ROTI ARAB boleh beli di  Sabasun HyperRuncit



>>----> Roti Arab Sejati "Putih Gebu-Gebu"<---<<

No comments: