Friday, February 18, 2011

Cinta 3 Suku?? :D

<<Assalamualaikum readers...>>

entry nie pasal novel yg cik sue baca mggu lepas...korang ade bace x??..best wooo!! tajuk novel ni "Cinta 3 Suku" hasil nukilan Herna Diana...cover depan novel ni cute & cumil sgt..warne pink lg tu,hehe!! kt depan ade gambar vespa pink dengan kete mini lg..@_@ tgk cover depan pun dh menarik..thumbs up!!

ni cover depan...comel kn.. =)

ni plak cover belakang...ada koala bear.=)


tgk cover depan pun dh menarik kn,citer kt dalam same cute macam cover depan tu..@_@..mmg xrugi beli novel ni..citer dia mmg santai,sempoi & ringan saje..heroin minah sewel dan hero dia mamat 3 suku..bile bace citer ni rileks jer dengan dialog2 yg kelakar..ditambah pulak sikap Nurul Iman yg slumber n suka loyar buruk...mmg cool beb!! bile bace terbayang2 plak wajah Nurul Iman tu cute mcm pelakon Scha Al-yahya..Arie plak cm Fizo omar..DR.Razif mcm Awal Ashari & Suraya mcm Lisa Surihani...hahaha...


nie sinopsis cite cinta 3 suku..

'SKETSA Perang’ di pertengahan jalan menjadi detik pertemuan pertama antara Minah Sewel dan Mamat Tiga Suku. Sejak itu, pertemuan demi pertemuan tercipta. Anehnya, setiap pertemuan dihiasi insiden perlanggaran.
Iman – gadis comel yang nakal dan berperwatakan kasar atas dasar mahu melindungi diri lantaran pengalaman masa silam. Kehilangan abah tersayang menjadikan dia sebatang kara. Kebencian si ibu tiri menambah lara hidupnya lantas dia membawa diri ke kota. Kehadiran Suhaila dan Razif secara tidak dirancang membolehkan dia menumpang kasih dan sayang.
Arie – pertemuannya dengan Iman menghadirkan seorang musuh dalam hidupnya. Si Minah Sewel! Sikap kasar dan mulut celopar gadis itu menimbulkan kejengkelan di hatinya. Tidak seperti kekasihnya yang manja dan pandai menggoda.
Iman dan Arie tidak sehaluan. Seorang ke simpang kiri, seorang lagi ke selekoh kanan. Tetapi, haluan berbeza itu membawa mereka ke satu jalan lurus bernama keserasian. Namun tiada seorang pun menduga lorong yang sedang mereka lalui itu rupa-rupanya penuh dengan onak dan duri.

-Selamat membaca-

No comments: